Gode griller bag butikskampagne

Slår man op i ordbogen, betyder griller “fikse ideer” eller endda “tåbelige indfald”. Helt tåbeligt er det imidlertid ikke, når landets største byggevarekæde XL-BYG går i markedet med deres markedsføring af forskellige produkter til professionelle og private forbrugere.

XL-BYG lever på mange måder op til deres navn. Med mere end 100 forretninger i Danmark og mere end 250 forretninger på skandinavisk plan er XL-BYG en stor spiller på banen. En omfattende koncern med stordriftsfordele, men dog en kæde fast forankret i lokalområdet.

I foråret 2013 har XL-BYG lanceret et nyt kommunikationskoncept med sloganet “Gør det ordentligt”. Det lægger op til seriøs faglig rådgivning, en håndværksmæssig tilgang og et omfangsrigt produktsortiment til flere forskellige målgrupper.

Til XL-BYG har vi fremstillet to eksklusive moduler til dels sværvægteren Broil King Gasgrill Regal XL og kuglegasgrillen Char-Broil. Begge sælges i XL-BYG i en målrettet salgskampagne, der skal trække trafik fra bl.a. tilbudsaviser ud til det lokale byggemarked, hvor de højt profilerede grills bliver præsenteret i rette omgivelser.

Skilte Centret har leveret alle moduler lige til døren.